3 - The first time

 

Stephanies perspektiv:

Natalie snurrade ytterligare ett varv framför mig, hennes klädval passade perfekt.

”Snälla kan vi byta utseende, du är så perfekt” började jag.

”Sluta med sånt där haha, vi är långt ifrån perfekta båda två, men du vet vad vi säger, det finns ingen perfekt, bara sjuuukt snygga personer och vi är det” sa hon med ett leende på sina läppar.

”Som du säger” fortsatte jag.

”Kasta hit mascaran” utropade Natalie

”Vilken av dem, den lila eller blåa? Ta den blåa, då får du den där volymen du alltid tjatar om” svarade jag.

”Jättebra”  Medans Natalie målade sig med mascaran tog jag fram kvällens väska och packade i nödvändiga saker. Min mobilen plingade till och på skärmen stod det ”Utanför nu, skynda er. Vi är redan sena. X”

Natalie är du klar? Vi måste gå, nu typ” ropade jag till Natalie som stod ute i badrummet. Hon kom inrusande och tog sin väska, precis som mig skyndade hon sig ner för trappan. När vi kom utanför dörren stod Luke vid bildörren.

”Välkomna mina vackra tjejer, hur är läget mer er?” frågade Luke med en tillgjord artighet.

”Tack, var bara tyst så blir vi på bättre humör, okej?” sa jag med ett stort flin på läpparna.

”Vad heter killen vi ska träffa?” frågade jag intresserat.

”Han heter Greg, plus hans brorsa och hans brorsas fyra kompisar” sa Luke.

”Åh jag kan knappt vänta” svarade jag och riktade min blick mot Natalie. Vi båda visste vad jag tänkte på. Hur ser killarna ut? Hur är de som personer?

När vi klev ut ur bilen stod det 6 stycken killar med ryggarna vända mot oss.

”Greg!” ropade Luke högt. Alla vända på sig och den jag först mötte blicken med var en kille med bruna lockar och gröna ögon, det var Harry Styles. Bredvid honom stod Liam, Louis, Niall, Zayn och Greg. Jag kunde namnet på dem alla, men jag var långt ifrån en directioner. Det var Liam som presenterade sig först, sedan Niall, Louis, Zayn och Greg. Harry kollade på mig ett långt tag innan han sträckte fram sin hand.
”Hej, Harry Styles” sa han samtidigt som ett stort leende visades. Det enda jag kunde göra var att försöka mig på ett lika stort leende. 

”Hej Harry. Stephanie Park” svarade jag samtidigt som jag skakade hans hand.

”Är vi redo att gå in?” frågade Luke oss alla. Jag nickade som svar och kollade åt Natalies håll. Hon såg lite häpen ut, men log sedan mot mig och jag besvarade hennes leende. Jag hamnade bredvid Harry och tillsammans gick vi in i resturangen. Bordet i mitten var reserverat åt oss och Harry var snabb med att dra ut stolen åt mig. Jag tackade honom och mötte hans glada ansikte. När vi satt oss ner kände jag nåns andedräkt mot örat.

”Du är väldigt vacker ikväll Stephanie” hörde jag Harry viska, hela jag började rysa.

”Du ser inte så dåligt ut du heller, ganska snygg faktiskt” sa jag med höjda ögonbryn.

Framför mig satt Liam och flinade åt oss, jag skrattade lite lätt.

”Berätta lite om dig Stephanie, nåt kul om dig själv” frågade Liam mig.

”Äh, vad ska jag säga? 18 år, går ut skolan i vår, jag älskar att spendera tid med den där tjejen som sitter bredvid dig. Jag kan sitta i timmar och lyssna på en låt, bara för att komma bort några timmar från verkligheten” sa jag.

”Ungefär som mig, skillnaden är att jag är 19 år och jag älskar att sjunga, tillsammans med grabbarna här” sa han och riktade sin blick mot resten av killarna.

”Vem av er är det som är brorsa till Greg? Jag har inte riktigt koll” sa jag.

”Det är Nialls brorsa” svarade Harry snabbt.

”Åh, jo men det ser man om man tänker efter” svarade jag samtidigt som jag studerade Niall.

 

Under hela middagen hade jag för det mesta pratat med Harry och Liam, båda två var väldigt trevliga. Efter flera glas med vin hade killarna blivit lite vingliga om man säger så, under bordet kände jag en hand och något som landade i mitt knä. När jag kände med min hand var det en lapp och jag vecklade försiktigt ut den, det stod med otydliga bokstäver: Nummer? Jag tog och skrev en siffra i taget för att inte någon skulle märka något. När jag skrivit den sista siffran tog och la den i Harrys knä, ett stort leende växte sig fram på hans läppar. Jag kollade mot Liam, för att se om han märkt något, men han var mer koncentrerad på att prata med Natalie.

”Härligt att träffa dig igen Greg, verkligen” började Luke.

”Detsamma, vi får ses nästa gång jag kommer hit. Eller förresten du kan komma till Irland, visst?” sa Greg.

”Självklart. Men små tjejer, kom nu, dags att lägga sig” Sa Luke med blicken mot mig.
”Ha ha, tack för att du bryr dig så mycket, jag uppskattar det verkligen Lukas” svarade jag med en ironisk ton.

”Säg hejdå till grabbarna nu, du också Natalie” sa Luke och puttade lite på oss.

”Hejdå Louis, Niall, Greg, Liam, Zayn och Harry” sa jag med ett överdrivet fejkat leende. Alla bröt ut i skratt, inklusive jag. Efter att ha blivit lite seriösare var det dags att säga hejdå, den längsta kramen gick till Harry. Precis innan vi hoppade in i bilen blinkade Harry med ögat.

”Luke. Visste. Du. Att. Vi. Skulle. Träffa. One. Direction. ” sa jag med hög röst.

”Jag kanske hade lite mer information än vad jag gav er. Ni skulle ändå bara gått och varit nervösa i onödan, eller hur?” svarade Luke med normal ton.

”Precis, det var bra att du inte sa något. Vi skötte oss ändå ganska bra, eller hur?” sa Natalie

”Ja, speciellt du och Harry, Stephanie. Ni fick någon connection, visst?” Luke pratade på och verkade inte speciellt berörd.

”Kan man väl säga. Han fick mitt nummer också, jag är på gång” svarade jag.

”Syrran är på g. Äntligen får jag läxa upp en pojkvän, du vet det krävs mycket för att man ska vara godkänd att vara med min lillsyrra” sa Luke och flinade mot mig.

”Eyy, vänta nu. Vi är långt ifrån tillsammans, vi har träffats en gång, inget mer. Förresten kommer han säkert inte höra av sig, han är kändis, vem skulle vilja vara tillsammans med mig va..” jag pratade på men blev avbruten av Natalie.

”Om jag får säga något, är jag nästan säker på att han kommer smsa dig och att ni kommer bli något” Precis som Natalie sagt, hördes min sms signal, var det Harry?


 

Tredje kapitlet, vad tycker ni? Nu har de ääääntligen träffat varandra, haha. Fast oroa er inte, de kommer inte bli tillsammans på ett tag, får se när kapitel 4 kommer! Kram på er fina:) 

 


Kommentarer
Bella säger:

jättebra! :) längtar till nästa! :) kram! xxxxxxx

2013-03-20 | 08:13:07

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad vill du skriva?

Trackback