4 - The message

Harrys perspektiv:

”Vad hette tjejen som du stirra på hela kvällen? Stephanie?” Frågade Louis mig.

”Stirra på hela kvällen, vad snackar du om? Jag gav henne några blickar ibland” försvarade jag mig själv. Louis försökte diskret att skaka på huvudet.

”Varje gång jag försökte att få din ögonkontakt, var dina ögon fastklistrade på henne” Louis försökte än en gång.

”Vad ska jag säga? Hon var riktigt söt och snygg och som person verkade hon vara riktigt trevlig” jag kunde inte låta bli att le.

”Åh, du ser. Du rodnar redan, hur ska det bli i framtiden Harold? Hur ska det gå för dig…” alla killarna började skratta.

”Är det för tidigt att smsa henne redan nu?” Jag kollade hoppfullt mot killarna.

”Nja, det beror väl på…” började Zayn, fast han blev avbruten av Louis.

”Klart det inte är. Smsa på du bara”

Jag började skriva men kom inte på något bra, tillslut blev det ett enkelt ”Roligt att träffa dig idag, kan inte vänta tills nästa gång xx Harry.” Efter att ha tryckt på skicka la jag ner mobilen i fickan och hoppades ivrigt på ett snabbt svar. Några minuter senare tog jag upp mobilen för att se en tom skärm lysas upp, likaså var det en kvart efter, inget nyss sms.

 

Stephanies perspektiv:

Okänd: ”Roligt att träffa dig idag, kan inte vänta tills nästa gång xx Harry” Ett leende bildades på mina läppar och när jag kollade upp från skärmen var två ansikten vända mot mig.

”Okejokej ni hade rätt. Harry smsade mig, okej?” Luke och Natalie gjorde en high five med varandra medan jag läste om sms:et ytterligare några gånger. Jag knappade in svaret snabbt ”Hej Harryy, detsamma. Och när blir nästa gång?;) xx Steph”  och tryckte sen på skicka.

”Hejdå Natalie, vi ses när vi ses” Sa Luke till Natalie. Jag hade inte ens märkt att vi var framme hos Natalie, för jag var alldeles för upptagen i min egna värld.

”Hejdå kärleks tjejen. Vi ses. Ta hand om Stephanie nu Luke” hon gav mig en snabb kram innan hon lämnade bilen och gick in igenom hennes port. Efter några minuter plingade min mobil till igen, samma avsändare, Harry. ”Nästa gång blir nästa Fredag. Vill du gå ut med mig då? Xx” jag skrev ett snabbt svar tillbaka ”Har jag något val? Xx”  ett till meddelande trillade in ”Egentligen inte, så då säger vi så. Fredag klockan 19:30, jag hämtar dig. Xx””Klart jag vill gå ut med dig. Toppen, då ses vi xx” Jag la ner mobilen i knät, jag skulle på date. Jag kände nervositeten stiga lite och hur min mage pirrade till lite. Jag försökte att verka lugn, men Luke hade tydligen upptäckt allt redan.

”När ska ni ut?” Frågade han mig.

”På Fredag” svarade jag honom.

”Intressant, han verkade vara en bra kille, så kör hårt du” jag skrattade lite smått åt hans ord.

”Jag ska köra hårt, okej?” Samtidigt som jag pratade såg jag hur Luke gjorde något slags segertecken.

”Och det där var för…?” sa jag och kollade frågandes på Luke.

”Jag har bara märkt att jag uppfostrat dig väl syrran” sa han med ett leende på läpparna. Jag skrattade bara åt honom och han instämde i skrattet.

 

Tidig måndagsmorgon, det värsta jag visste. Direkt när jag gått upp ur sängen skräckte jag på mig och en gäspning kom ut ur min mun. I köket satt pappa och läste dagens tidning, bredvid honom satt mamma med ipaden framför sig.
”God morgon gumman” sa mamma. Jag svarade henne med en lätt nickning.

”Någon är på toppen humör idag” sa pappa och riktade sin blick mot mig. En till gäspning for ut ur min mun och jag sträckte på mig en än gång.

”God morgon på er med” sa jag med en trött röst.

Jag öppnade kylskåpen för att ta fram yoghurten, ett kurr hördes från min mage. Jag gick upp till mitt rum för att äta där, på teven visades High School Musical, favoritfilmen när jag var liten. Genast började jag sjunga med och göra lite dans rörelser.

”Sänk musiken tönt” skrek Luke ifrån sitt rum. För att retas lite extra tog jag och höjde ljudet, jag hörde flera suckar från rummet bredvid. Yoghurten såg inte lika lockade ut längre utan nu ville jag släppa loss, nu ville jag dansa. Jag var tvungen att gå om 1 timme, vilket gjorde att jag släppte ut mitt hår och dansade loss.

Efter att dagens kläder var på och frukosten var nere i magen gick jag ut igenom dörren. Vid busshållplatsen stod Natalie, hon hade ett leende på läpparna och gick mot mig för att möta mig.

”Hur känns det, date med Harry Styles” sa hon med ett överlägset flin på läpparna.

”Harry tack. Ingen big deal att han är med i One Direction, jag måste behandla honom som alla andra, right? Men för att svara på frågan, det känns otroligt bra” sa jag samtidigt som jag försökte göra något kaxig min.

”Ah du har rätt, låter bra. Vad ska du ha på dig förresten” frågade Natalie.

”Jag hade tänkt den lila klänningen eller den där röda blusen, vad tycker du?” svarade jag.

”Klänningen, det är den som sitter perfekt på dig, åh ja ta den” hon såg alldeles överlycklig ut.

”Haha, tack för komplimangerna honey”

”Så lite så sötnos” sa hon med en tillgjord röst.


 

Korta kapitel nu i början, i know. Ville bara säga; Tack till er som kommenterar, verkligen underbart med all pepp. Självklart tack till er som läser också. Förresten, vill ni att allt ska gå snabbt, eller vill ni ha lite drama först? :) Puss o Kram sötnosar.  


Kommentarer
Bella säger:

jättebra! :) längtar till nästa! :) kram! xxxx

2013-03-21 | 17:36:46
Wilma säger:

Jättebra! Kika gärna in på min novell om du vill!

2013-03-23 | 17:02:08
Bloggadress: http://onedirectionfanfic.blo.gg

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad vill du skriva?

Trackback